reklama

Ako ušetriť pri prevode peňazí z/do zahraničia?

Ak žijete v zahraničí a často potrebujete posielať peniaze na svoj slovenský účet alebo naopak a robíte to klasickým bankovým prevodom, tak robíte chybu a prichádzate o celkom slušné peniaze.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

V tomto článku vám teda predstavím službu Wise, s ktorou dokážete pri takýchto prevodoch ušetriť až stovky €. Ja osobne som túto službu využíval, keď som žil na Novom Zélande, podobne ako aj stovky ďalších cestovateľov, ktorí si svoje peniaze naozaj vážia. Mnohí sa často čudujú ako dokážu niektorí ľudia toľko cestovať a odkiaľ na to berú peniaze a práve jedným z dôvodov je aj to, že sa o svoje peniaze dokážu dobre postarať a vedia s nimi rozumne hospodáriť. A to znamená, že ak mám možnosť niekde ušetriť, tak tú možnosť využijem! Wise vám takúto možnosť dáva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo je to Wise?

Wise je internetová služba, ktorá vám umožňuje posielať peniaze z vášho účtu (doma či v zahraničí), na ktorýkoľvek účet vo svete v inej mene – a to úplne jednoducho a hlavne výhodnejšie, než keby ste peniaze posielali klasicky cez vašu banku.

Je to bezpečné?

Keďže je to finančná inštitúcia, tak samozrejme podlieha všetkým náležitým reguláciám a musí spĺňať prísne podmienky. Takže áno, je to veľmi bezpečná a overená služba. Ja osobne som cez Wise posielal peniaze už niekoľko krát, pričom sa jednalo o tisícové sumy a nikdy som nezaznamenal žiadny problém. Samozrejme, že pred prvým prevodom som sa celkom obával, pretože som túto službu nepoznal ale keď všetko prebehlo tak ako malo, bol som veľmi spokojný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo viem, tak túto službu využíva snáď každý kto podobne ako ja absolvoval program Working Holiday. A že sú ľudia s touto službou spokojní svedčia aj výborné recenzie na všetkých weboch, ktoré sa recenziám venujú. Napríklad Monito alebo TrustPilot.

Ako Wise funguje?

Povedzme, že chcete poslať peniaze z vášho slovenského účtu, kde máte eurá a chcete ich poslať napríklad do Austrálie na dolárový účet. Celý proces je veľmi jednoduchý a funguje to tak, že vy najskôr pošlete eurá z vášho slovenského účtu na eurový účet Wise v Európe a oni ihneď ako sa im objavia peniaze na účte, tak vám pošlú doláre z ich austrálskeho účtu na vami zadaný austrálsky účet. Super jednoduché a výhodné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo sú zahraničné prevody cez banku nevýhodné?

  • Po prvé, niektoré slovenské banky vôbec neumožňujú posielanie peňazí mimo SEPA krajiny (34 krajín v Európe), takže ak chcete posielať peniaze mimo Európu, musíte hľadať iné spôsoby.

  • Po druhé, ak aj slovenská banka umožňuje prevody mimo Európu, tak poplatky sa môžu vyšplhať aj na desiatky € za jeden prevod a často ani neviete aký vysoký poplatok vlastne zaplatíte.

  • Po tretie, môže sa stať, že poplatok dokonca zaplatíte dvakrát, pretože niektoré banky si účtujú poplatok aj za prijatie platby zo zahraničia. Takže niečo vám strhnú v banke z ktorej peniaze odosielate ale niečo vám môžu strhnúť aj v banke, kde peniaze prijímate.

  • Po štvrté, banky ponúkajú nevýhodný prevodný kurz – devíza predaj/nákup – tu vás banky oberajú najviac a ani o tom neviete.

  • Po piate, pri zahraničných bankových prevodoch často ani neviete aký veľký poplatok platíte a ten najväčší „poplatok“ je skrytý v nevýhodnom kurze.

Prečo sú zahraničné prevody cez Wise výhodnejšie?

  • Po prvé, Wise používa pri prevode na cudziu menu stredový kurz a to vám žiadna banka nedá. Na kurze tak dokážete ušetriť oproti bankám najviac, niekedy aj stovky €.

  • Po druhé, zaplatíte nižší poplatok než by ste zaplatili bankám. Vo väčšine prípadov je to 0,5% alebo 0,7%, pri exotickejších menách ako napríklad brazílsky real alebo čínsky yuan to môže byť 1% až 2% z posielanej sumy.

  • Po tretie, na jednom mieste pekne vidíte aký vysoký poplatok zaplatíte, vidíte aj akým kurzom sa peniaze prepočítajú, takže presne viete aj sumu, ktorú môžete očakávať. Bez akýchkoľvek skrytých poplatkov!

Ktoré meny Wise podporuje?

Ak posielate Eurá na zahraničný účet, môžete ich previesť na cudzie meny nasledovných krajín:

Spojené Arabské Emiráty, Austrália, Bangladéš, Bulharsko, Brazília, Kanada, Švajčiarsko, Čile, Čína, Česko, Dánsko, Veľká Británia, Gruzínsko, Hong Kong, Chorvátsko, Maďarsko, Indonézia, Izrael, India, Japonsko, Južná Kórea, Srí Lanka, Maroko, Mexiko, Malajzia, Nórsko, Nový Zéland, Peru, Filipíny, Pakistan, Poľsko, Rumunsko, Rusko, Švédsko, Singapúr, Thajsko, Turecko, Ukrajina, USA, Vietnam, Južná Afrika.

Ak posielate České koruny na zahraničný účet, môžete ich previesť na cudzie meny všetkých vyššie uvedených krajín plus do všetkých krajín, kde majú Euro.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak chcete poslať cudziu menu zo zahraničného účtu a prijať na vašom účte Eurá alebo České koruny, môžete tak urobiť z účtov z nasledujúcich krajín:

Austrália, Bulharsko, Brazília, Kanada, Švajčiarsko, Dánsko, Veľká Británia, Chorvátsko, Maďarsko, Japonsko, Nórsko, Nový Zéland, Poľsko, Rumunsko, Švédsko, Singapúr, USA.

Tento zoznam sa stále mení a pribúdajú nové podporované meny, takže aktuálny zoznam nájdete priamo na ich webe tu.

Porovnanie Wise so slovenskými bankami

V nasledujúcich dvoch tabuľkách zistíte, koľko € dokážete ušetriť pri prevode peňazí cez Wise v porovnaní s najznámejšími slovenskými bankami. Na webových stránkach bánk som si zistil výšku poplatku jednotlivých bánk a taktiež som použil kurzový lístok každej banky, aby som dokázal vypočítať presnú sumu, ktorú by ste obdržali pri prevode 1000€ a 5000€ na zahraničný účet. Ako príklad som vybral účty vedené v austrálskych dolároch (AUD), britských librách (GBP), nórskych korunách (NOK) a amerických dolároch (USD). Všetky výsledky som porovnal a ani jedna banka nebola výhodnejšia ako Wise. Najmenší rozdiel v porovnaní s Wise mala ČSOB, naopak najhoršie dopadli OTP UniCredit.

Jednoducho povedané, tabuľku môžete čítať nasledovne: Ak pošlem peniaze cez Wise, tak oproti vybranej banke pri danej sume ušetrím X € (číslo z tabuľky).

Koľko € ušetrím s Wise ak pošlem 1000€ do zahraničia

Banka/menaAUDGBPNOKUSD
ČSOB14 €15 €16 €18 €
Poštová banka17 €20 €18 €19 €
OTP28 €28 €27 €33 €
Slovenská sporiteľna18 €21 €19 €20 €
VÚB17 €19 €19 €21 €
UniCredit23 €21 €23 €23 €
Prima banka-18 €-22 €

Koľko € ušetrím s Wise ak pošlem 5000€ do zahraničia

Banka/menaAUDGBPNOKUSD
ČSOB43 €45 €49 €66 €
Poštová banka80 €93 €87 €100 €
OTP115 €116 €109 €150 €
Slovenská sporiteľňa61 e76 €66 €80 €
VÚB55 e63 €66 €82 €
UniCredit119 €105 €117 €122 €
Prima banka-58 €-89 €

 

Podobné výsledky sa dajú očakávať aj pri všetkých ostatných menách, pretože všetky banky používajú prevodný kurz devíza predaj/nákup a nie stredový kurz ako Wise. Takže ušetriť dokážete nielen pri spomenutých menách AUD, GBP, NOK, USD ale aj pri všetkých ostatných!

Na záver ešte stručne zhrniem všetky výhody a nevýhody Wise.

VýhodyNevýhody
Prepočet cez stredový kurzLimitovaný počet podporovaných krajín
Nízke a transparentné poplatkyPrevod môže trvať dlhšie podľa toho odkiaľ kam posielate*
Prehľadné používateľské rozhranie 
Výborné užívateľské recenzie 

*Ja osobne som mal peniaze na účte vždy do 24 hodín (posielal som päťkrát EUR <-> NZD) ale poznám ľudí, ktorým to trvalo aj 4-5 dní. Každopádne platba samozrejme vždy prišla.

Záver

Ak sa vám tento článok páčil a rozhodnete sa služby Wise využívať aj vy, tak budem rád ak sa zaregistrujete cez môj odkaz -> Registrácia na Wise.

Pomocou tohto odkazu získate zadarmo prvý prevod do 500 libier (alebo ekvivalent v hociktorej inej mene – v eurách je to okolo 560€ alebo v amerických dolároch 690$).

To znamená, že ak chcete poslať napríklad 500€ do Austrálie, tak nezaplatíte absolútne žiadny poplatok! Môžete samozrejme poslať aj viac ako 500 libier a vtedy poplatok zaplatíte iba za sumu, ktorá presahuje 500 libier.

Wise môžete dokonca aj zarobiť stovky € ak ho odporučíte svojím známym, kamarátom alebo jednoducho hocikomu na internete, tak ako vám ho odporúčam teraz ja. Za každých troch ľudí, ktorí sa zaregistrujú cez váš odkaz a následne aj spravia prevod vyšší ako 200£ (alebo ekvivalent v inej mene), môžete získať 50£.

Kto by potreboval aj podrobný návod, ktorý vás prevedie registráciou a prvým prevodom, tak kuknite na môj osobný blog -> zápiskycestovateľa.sk

Roman Kalianko

Roman Kalianko

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Volám sa Roman a cestovať som začal začiatkom roka 2015, kedy som absolvoval moju prvú veľkú cestu do Austrálie na tenisový turnaj Australian Open. V tom istom roku som dal výpoveď a začiatkom septembra som sa vybral na jeden rok na Nový Zéland. Cestou som navštívil aj Sri Lanku, Filipíny a Austráliu. Po návrate som sa vydal na ďalší výlet, tentokrát kratšiu dva a pol mesačnú cestu po Juhovýchodnej Ázii, kedy som precestoval Indiu, Singapur, Mjanmarsko, Thajsko a celý výlet som začínal na safari v Tanzánii. Týmto sa ale moje cesty v roku 2017 neskončili a koncom septembra som strávil 3 týždne na Arabskom poloostrove v Ománe. Medzi ďalšie vysnené krajiny, ktoré by som niekedy chcel precestovať patria napríklad Island, Bolívia či Namíbia. Tak mi držte palce pri ich budúcom objavovaní :) Zoznam autorových rubrík:  AfrikaÁziaAustrália a OceániaO cestovaníEkonomikaEurópa

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu