reklama

To najkrajšie z Ománu

Fotogaléria s najkrajšími miestami, ktoré som navštívil v severnom Ománe. Pevnosti, hory, mestá, wádí...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Viac fotiek nielen z Ománu nájdete na mojej fejsbukovej stránke Zápisky Cestovateľa alebo na mojom Instagrame.

Royal Opera House Muscat 

Budova opery v Muscate
Budova opery v Muscate (zdroj: Roman Kalianko)
Drevený strop s masívnym kovovým lustrom pred vstupom do opery.
Drevený strop s masívnym kovovým lustrom pred vstupom do opery. (zdroj: Roman Kalianko)

Al Hazm Castle

Vstup do hradu Al Hazm.
Vstup do hradu Al Hazm. (zdroj: Roman Kalianko)
Výklenok s hlinenými džbánmi.
Výklenok s hlinenými džbánmi. (zdroj: Roman Kalianko)

Al Rustaq Fort

V útrobách pevnosti Al Rustaq.
V útrobách pevnosti Al Rustaq. (zdroj: Roman Kalianko)
Hradby pevnosti Al Rustaq.
Hradby pevnosti Al Rustaq. (zdroj: Roman Kalianko)

Nakhal Fort

Pevnosť Nakhal s okolitou scenériou.
Pevnosť Nakhal s okolitou scenériou. (zdroj: Roman Kalianko)
Spoločenská miestnosť v pevnosti Nakhal.
Spoločenská miestnosť v pevnosti Nakhal. (zdroj: Roman Kalianko)

Nizwa Fort

Kruhová pevnosť Nizwa.
Kruhová pevnosť Nizwa. (zdroj: Roman Kalianko)
Datľová palma za hradbami pevnosti Nizwa.
Datľová palma za hradbami pevnosti Nizwa. (zdroj: Roman Kalianko)

Jabreen Castle

Ománska vlajka vejúca nad hradom Jabreen.
Ománska vlajka vejúca nad hradom Jabreen. (zdroj: Roman Kalianko)
Krásny výhľad na datľové plantáže priamo pod hradom Jabreen.
Krásny výhľad na datľové plantáže priamo pod hradom Jabreen. (zdroj: Roman Kalianko)

Misfah Falaj

Zavlažovací systém (falaj) v horách nad mestečkom Al Hamra.
Zavlažovací systém (falaj) v horách nad mestečkom Al Hamra. (zdroj: Roman Kalianko)
Aj takto sa sušia datle.
Aj takto sa sušia datle. (zdroj: Roman Kalianko)

Al Nakhr Canyon

Panoramatický pohľad na jedno z najkrajších miest, ktoré som doposiaľ navštívil.
Panoramatický pohľad na jedno z najkrajších miest, ktoré som doposiaľ navštívil. (zdroj: Roman Kalianko)
Majestátny kaňon Al Nakhr priamo pod najvyššou horou Ománu, Jebel Shams.
Majestátny kaňon Al Nakhr priamo pod najvyššou horou Ománu, Jebel Shams. (zdroj: Roman Kalianko)

Jebel Shams

Krásny pohľad na kaňon Al Nakhr cestou na vrchol hory Jebel Shams.
Krásny pohľad na kaňon Al Nakhr cestou na vrchol hory Jebel Shams. (zdroj: Roman Kalianko)
Pol hodinku od vrcholu najvyššej hory Ománu, Jebel Shams.
Pol hodinku od vrcholu najvyššej hory Ománu, Jebel Shams. (zdroj: Roman Kalianko)

Bait Al Safah

Pohostenie pri prehliadke múzea Bait Al Safah.
Pohostenie pri prehliadke múzea Bait Al Safah. (zdroj: Roman Kalianko)
Uličky starobilého mesta Al Hamra kúsok od múzea Bait Al Safah.
Uličky starobilého mesta Al Hamra kúsok od múzea Bait Al Safah. (zdroj: Roman Kalianko)

Al Ayn Beehive Tombs

Hrobky z obdobia 3.milénia pred Kristom.
Hrobky z obdobia 3.milénia pred Kristom. (zdroj: Roman Kalianko)
Kultúrna pamiatka UNESCO, hrobky v tvare osích hniezd pri dedinke Al Ayn.
Kultúrna pamiatka UNESCO, hrobky v tvare osích hniezd pri dedinke Al Ayn. (zdroj: Roman Kalianko)

Wadi Bani Khalid

Jedna z najznámejších wádí v Ománe, Wadi Bani Khalid.
Jedna z najznámejších wádí v Ománe, Wadi Bani Khalid. (zdroj: Roman Kalianko)
Krátky trek hore prúdom vás dovedie aj k jaskyni.
Krátky trek hore prúdom vás dovedie aj k jaskyni. (zdroj: Roman Kalianko)

Wahiba Sands

Beduín pri západe slnka v púšti Wahiba Sands.
Beduín pri západe slnka v púšti Wahiba Sands. (zdroj: Roman Kalianko)
Slnko schovávajúce sa za nekonečný púštny obzor.
Slnko schovávajúce sa za nekonečný púštny obzor. (zdroj: Roman Kalianko)
Piesočné duny krátko po východe slnka v púšti Wahiba Sands.
Piesočné duny krátko po východe slnka v púšti Wahiba Sands. (zdroj: Roman Kalianko)
Trs trávy v púšti.
Trs trávy v púšti. (zdroj: Roman Kalianko)

White Beach

Prvé lúče slnka skoro ráno na White Beach.
Prvé lúče slnka skoro ráno na White Beach. (zdroj: Roman Kalianko)
Romantika pri východe slnka.
Romantika pri východe slnka. (zdroj: Roman Kalianko)

Bimmah Sinkhole

Vodou naplnená prepadlina iba 600m od pobrežia Arabského mora.
Vodou naplnená prepadlina iba 600m od pobrežia Arabského mora. (zdroj: Roman Kalianko)
Jedno z najkrajších miest, kde som sa doposiaľ kúpal.
Jedno z najkrajších miest, kde som sa doposiaľ kúpal. (zdroj: Roman Kalianko)

Wadi Al Arbeieen

Wádí hlboko v horách západne od mesta Dibab.
Wádí hlboko v horách západne od mesta Dibab. (zdroj: Roman Kalianko)
Krásne a ľudoprázdne.
Krásne a ľudoprázdne. (zdroj: Roman Kalianko)

Wadi Dayqah Dam

Priehrada v horách na zadržiavanie dažďovej vody.
Priehrada v horách na zadržiavanie dažďovej vody. (zdroj: Roman Kalianko)
Vážka.
Vážka. (zdroj: Roman Kalianko)

Sultan Qaboos Grand Mosque

Mešita sultána Qaboosa.
Mešita sultána Qaboosa. (zdroj: Roman Kalianko)
Záhrady a mešita pri západe slnka.
Záhrady a mešita pri západe slnka. (zdroj: Roman Kalianko)
Krásny luster pod kupolou sultánovej mešity.
Krásny luster pod kupolou sultánovej mešity. (zdroj: Roman Kalianko)

Viac fotiek nielen z Ománu nájdete na mojej fejsbukovej stránke Zápisky Cestovateľa alebo na mojom Instagrame.

Roman Kalianko

Roman Kalianko

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Volám sa Roman a cestovať som začal začiatkom roka 2015, kedy som absolvoval moju prvú veľkú cestu do Austrálie na tenisový turnaj Australian Open. V tom istom roku som dal výpoveď a začiatkom septembra som sa vybral na jeden rok na Nový Zéland. Cestou som navštívil aj Sri Lanku, Filipíny a Austráliu. Po návrate som sa vydal na ďalší výlet, tentokrát kratšiu dva a pol mesačnú cestu po Juhovýchodnej Ázii, kedy som precestoval Indiu, Singapur, Mjanmarsko, Thajsko a celý výlet som začínal na safari v Tanzánii. Týmto sa ale moje cesty v roku 2017 neskončili a koncom septembra som strávil 3 týždne na Arabskom poloostrove v Ománe. Medzi ďalšie vysnené krajiny, ktoré by som niekedy chcel precestovať patria napríklad Island, Bolívia či Namíbia. Tak mi držte palce pri ich budúcom objavovaní :) Zoznam autorových rubrík:  AfrikaÁziaAustrália a OceániaO cestovaníEkonomikaEurópa

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu