reklama

Koľko stojí cestovanie v Ománe?

V Ománe som strávil 19 dní a stálo ma to 1500€. V článku sa dočítate podrobné informácie o cenách za ubytovanie, dopravu a stravu a pridám aj zopár užitočných rád a samozrejme aj krásne fotografie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)
Mešita sultána Qaboosa.
Mešita sultána Qaboosa. (zdroj: Roman Kalianko)

Pôvodne som si kúpil letenky na celý mesiac, od 28.septembra do 27.októbra, ale bolo tam neskutočne teplo (a aj relatívne draho), takže počas cestovania som sa rozhodol, že to zabalím o týždeň skôr a juh krajiny si nechám možno na ďalší trip. Stihol som teda precestovať najmä oblasti okolo hlavného mesta, Muscatu. Videl som väčšinu známych aj menej známych pevností a zámkov ako napríklad Al Hazm, Rustaq, Nakhal, Nizwa alebo Jabreen. Okrem toho som nesmierne rád, že som mohol vidieť aj Al Nakrh Canyon, čo je taký ománsky Grand Canyon. Ďalej som si užil niekoľko dní na pobreží a tiež som sa kúpal vo viacerých wádí. Cestoval som sám a okrem tých najznámejších turistických miest, som nestretol ani veľa turistov. Takže ak chcete vypadnúť niekde, kde budete ako turisti sami a nevadia vám vysoké teploty, tak Omán je pre vás ako stvorený.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Al Nakrh Canyon
Al Nakrh Canyon (zdroj: Roman Kalianko)

Zvyčajne sa snažím cestovať čo najlacnejšie ale to je v Ománe dosť ťažké. Poviem rovno, že ako batôžkári si budete musieť siahnuť hlbšie do vrecka. Začína to napríklad ubytovaním. V Ománe totiž nie je ani jediný hostel a je tam až jeden backpacker :) A aj ten treba najskôr osobne kontaktovať a zabookovať cez Airbnb a až potom sa dozviete jeho adresu. Takže väčšinu nocí som strávil klasicky v hoteloch, ktoré začínajú niekde na 30-40€ za jednu noc. Aby som ale ušetril, zobral som si so sebou stan a približne tretinu nocí som prespal v stane. Kempovanie je v Ománe bezproblémové a pokiaľ sa nezložíte niekde priamo v meste alebo na súkromnom pozemku, tak môžete stanovať v podstate kdekoľvek a nikomu to vadiť nebude. Ďalšou významnou položkou je doprava. Hromadná doprava v Ománe síce existuje ale autobusmi sa dokážete presúvať iba medzi väčšími mestami. Mnoho zaujímavých lokácií sa však nachádza ďaleko od miest, takže máte na výber buď organizovaný výlet cez nejakú agentúru alebo si prenajať auto. A keďže taký jednodňový výlet cez agentúru môže stáť 50 až 100 rialov (100-200€), tak sa asi viac oplatí prenájom auta. To ale treba zvážiť a dopredu si naplánovať itinerár, pretože na niektoré miesta budete potrebovať 4x4. Ja som si požičal obyčajné auto a dostal som sa s ním aj na miesta vhodné skôr pre 4x4 :) 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Cestou k najvyššej hore Ománu.
Cestou k najvyššej hore Ománu. (zdroj: Roman Kalianko)

Poďme ale už na konkrétne čísla. Celkovo som v Ománe strávil 19 dní a minul som 1530€ vrátane leteniek. V Ománe sa platí rialmi, čo je mimochodom tretia najsilnejšia mena na svete. Jeden rial bol v čase mojej cesty približne 2,2€. Rial sa ďalej delí na drobné, tzv. baisa. Jeden rial = 1000 baisa. Pri platení budete určite potrebovať aj hotovosť, takže odporúčam si určitú čiastku vybrať z bankomatu. V zmenárni si peniaze určite nevymieňajte, výber z bankomatu je výhodnejší! No a tam kde sa dá, plaťte kartou, to je ešte výhodnejšie ;) Osobne odporúčam pre častých cestovateľov platobnú kartu Revolut, ktorá je výhodnejšia, než karta od ktorejkoľvek slovenskej banky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Royal Opera House.
Royal Opera House. (zdroj: Roman Kalianko)

Letenky som kupoval cez FlyDubai ešte v decembri minulého roka, kedy som ich kúpil v akcii za 255€. Praha - Dubaj - Muscat a späť. Spiatočný let som ale neabsolvoval a musel som si kupovať novú letenku, keďže som sa rozhodol ísť domov o týždeň skôr a prebookovanie bolo drahšie ako nová jednosmerná letenka so SmartWings. Túto extra letenku som ale do celkovej sumy nepočítal, aby to zbytočne neskresľovalo výslednú sumu. Tou najdrahšou položkou v doprave bol ale prenájom auta na 18 dní. Krátkodobý prenájom malého auta bez 4x4 stojí okolo 12-13 rialov na deň. Ja som ho mal ale dva a pol týždňa, takže sme sa dohodli na cene 10 rialov na deň. Auto som si požičiaval priamo na letisku hneď po prílete a dopredu som nič nevybavoval, všetko až tam. Ak chcete mať ale istotu, tak si auto zarezervujte dopredu, pretože ja som musel obehať asi 7 spoločností, pokiaľ som našiel voľné auto. Bol to Europcar a dodnes mi ešte z účtu nestrhli žiadne peniaze a to už sú dva týždne, čo som auto odovzdal. Neviete náhodou ako dlho to môže trvať? :) Nakoniec mi strhli ešte o jeden deň viac ako mali a ani po emailovej komunikácii mi nič nevrátili, resp. na druhý email už neodpísali. Takže za mňa Europcar už nikdy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Nábrežie v hlavnom meste Muscat, štvrť Mutrah.
Nábrežie v hlavnom meste Muscat, štvrť Mutrah. (zdroj: Roman Kalianko)

Keďže som jazdil autom, platil som aj za benzín. Celkovo som najazdil 2640km a za benzín som zaplatil 76€. V Ománe totiž benzín stojí iba nejakých 40 centov za liter. Výdavky na dopravu som mal teda celkom vo výške 796€, čo je až 52% z celkových nákladov.

Druhou najväčšou položkou, tvoriacou 24% nákladov, bolo ubytovanie. V hoteloch som strávil celkovo 12 nocí a zvyšných 7 nocí som prespal v stane. Priemerná cena ubytovania v hoteli ma vyšla na takmer 39€ za jednu noc a to som sa snažil vždy hľadať to najlacnejšie. Vďaka špeciálnym promo akciám som ale dokázal cez booking.com ušetriť až 103€, ktoré mi po absolvovaní pobytu v danom hoteli vrátili späť na účet. Okrem toho som spal aj v spomínanom stane, takže suma sumárum ma vyšla jedna noc v priemere na 19€. Osobne môžem napríklad v Muscate odporučiť hotel Riyam (s malým bazénom). Naopak Savoy Grand Hotel sa mi až tak nepáčil a mal hrozné parkovanie.

Pevnosť Jabreen.
Pevnosť Jabreen. (zdroj: Roman Kalianko)

Ďalších 12%, čiže 185€ išlo na stravu. Stravoval som sa tak, že aspoň jedno jedlo za deň som mal v reštaurácii a zvyšok som si nakúpil v potravinách rôzne ovocie, pečivo, konzervy, ovsené vločky na raňajky a podobne. V reštauráciách som minul celkovo 100€ a zvyšných 85€ išlo na potraviny a vodu. Jedlo v reštikách mimo Muscatu bolo celkom lacné a za porciu mäsa s ryžou a so šalátom plus plechovku Pepsi som zaplatil od 1,55€ po 5-6€. V Muscate som bol dva krát v lepších reštauráciách a vtedy som zaplatil 18€ resp. 17€ za jedlo. Jednu z nich, Bait Al Luban, asi najznámejšiu reštiku v Muscate, určite odporúčam. Vlastne aj tú druhú, keďže mám rád kórejskú kuchyňu, tak som sa bol najesť v Amazing Chicken :) Jedlo ma teda vyšlo asi 10€ na deň.

Bibi Maryam mauzóleum.
Bibi Maryam mauzóleum. (zdroj: Roman Kalianko)

Ďalšou kategóriou, tvoriacou 7% nákladov (105€), boli veci osobnej potreby. Sem radím napríklad kúpu SIM karty s dátami 4GB na surfovanie a ďalšie 4GB extra na sociálne siete, plus nejaké volania a SMS a plus 1,5GB naviac ako pre nového zákazníka. Takúto SIMku ponúkal Omantel za 15 rialov (33€) a kúpil som ju priamo na letisku hneď po prílete. Ďalej sem radím aj poplatok za víza, ktoré stáli 20 rialov (44€) a zopár ďalších drobností. Mimochodom víza sa dajú vybaviť online.

Pevnosť Al Hazm.
Pevnosť Al Hazm. (zdroj: Roman Kalianko)

Ďalej som minul na vstupné celkovo 35€ (3%). Väčšinou sa platí za vstup na pevnosť približne 1,1€ a navštívil som aj pár múzeí. Najdrahšie bolo to národné, ktoré stojí približne 10€. Okrem toho určite odporúčam aj múzeum v starom meste Al Hamra. Múzeum sa volá Bait Al Safah a je tam vstupné 3 rialy. Je to vlastne starý dom, po ktorom vás prevedie sprievodca a ukáže vám ako tam kedysi žili. Je to trochu zastrčené a ťažšie sa hľadá ale nebojte sa opýtať ľudí na ulici. Mňa tam osobne doviedol jeden mladý chalan, ktorý išiel predo mnou na motorke a ja som ho nasledoval autom až k múzeu. A toto sa mi stalo v Ománe viackrát, že keď som sa pýtal na smer, tak ľudia boli väčšinou takí ochotní, že ma tam chceli doviesť osobne :)

Poslednou kategóriou boli suveníry, na ktoré som minul necelých 50€ (4%). Ak by ste si nevedeli rady, čo kúpiť, tak ja som rodine priniesol napríklad kadidlo, parfémy, šatky, korenie a samozrejme magnetky :)

Wadi Bani Khalid.
Wadi Bani Khalid. (zdroj: Roman Kalianko)

Na záver ešte dodám, že ak chcete vidieť viac fotiek z Ománu alebo aj z iných krajín, ktoré som navštívil, môžete sledovať moju Facebook stránku alebo Instagram.

Dúfam, že vám tento článok aspoň v niečom pomôže a že ste v ňom našli aspoň zopár užitočných informácii. Ak máte nejaké otázky, neváhajte sa ma spýtať buď dole v komentároch alebo mi napíšte na e-mailovú adresu roman (zavináč) zapiskycestovatela (bodka) sk

Roman Kalianko

Roman Kalianko

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Volám sa Roman a cestovať som začal začiatkom roka 2015, kedy som absolvoval moju prvú veľkú cestu do Austrálie na tenisový turnaj Australian Open. V tom istom roku som dal výpoveď a začiatkom septembra som sa vybral na jeden rok na Nový Zéland. Cestou som navštívil aj Sri Lanku, Filipíny a Austráliu. Po návrate som sa vydal na ďalší výlet, tentokrát kratšiu dva a pol mesačnú cestu po Juhovýchodnej Ázii, kedy som precestoval Indiu, Singapur, Mjanmarsko, Thajsko a celý výlet som začínal na safari v Tanzánii. Týmto sa ale moje cesty v roku 2017 neskončili a koncom septembra som strávil 3 týždne na Arabskom poloostrove v Ománe. Medzi ďalšie vysnené krajiny, ktoré by som niekedy chcel precestovať patria napríklad Island, Bolívia či Namíbia. Tak mi držte palce pri ich budúcom objavovaní :) Zoznam autorových rubrík:  AfrikaÁziaAustrália a OceániaO cestovaníEkonomikaEurópa

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu